-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3129 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

گروه هشت , گروه 77و جنبش عدم تعهد (غير متعهدها) چگونه سازمان هايي هستند؟

رهبران هشت كشور اقتصاديِ جهان هر سال در يك كشور جمع مي شوند تا در امور سياسي واقتصادي تبادل نظر كنند. نگاهي به تاريخچهء تشكيل اين گروه نشان مي دهد تفكّر اوليهء تأسيس اجلاس سران كشورهاس صنعتي كه در سال 1353توسط پيسكاردستن , رئيس جمهور وقت فرانسه شكل گرفت , به انگيزه ءاقتصادي بود, اما سران آن به مرور زمان به ويژه در نشست هاي دههء 1360مسائل سياسي بين المللي را نيز دردستور كار خود قرار دادند. اين گروه ابتدا شامل كشورهاي : امريكا, كانادا, ژاپن , فرانسه , آلمان , ايتاليا و انگليس بودكه طيّ سال هاي اخير روسيه به آن محلق شد. وجود اهرم هاي قوي در دست سران كشورهاي گروه هشت سبب شدعرصه هاي بين المللي در زمينه هاي سياسي و نظامي و اجتماعي و فرهنگي , ميدان تاخت و تاز غول هاي صنعتي جهان شود. طبق آمار كشورهاي گروه هشت , با داشتن 13 جمعيت جهان , 70 ثروت جهان را در اختيار دارند و%50انرژي جهان را مصرف مي كنند همچنين نزديك به 975 كارشناسان و متخصصان تكنولوژي جهان دراختيار اين گروه قرار دارد.(1)

عدم تعهد يا ناپيوستگي , خودداري كشور يا كشورهايي از جانب داري از هر يك از دو گروه اصلي قدرت درجهان (بلوك شرق و غرب ) و عدم تعهد, بيش تر بر بي طرفي تكيه مي كند تا بركناره گيري , و با مفهوم بي طرفي مثبت همراه است ; يعني شركت فّعال در سياست بين المللي براي كاهش بحران ها و جلوگيري از دو قطبيت , كه خطر جنگ جهاني را در بر دارد. از اين رو اين دسته از كشورها, گروهي را در صحنهء بين المللي پديد آورده اند كه به گروه كشورهاي غير متعهد ناميده شده است .(2) كشورهاي غير متعهد با كشورهاي مستقل از دو بلوك , مجموعه ء

كشورهايي اند كه عضو دو پيمان نظامي ورشو و ناتو و نيز پيمان هاي منطقه اي نظامي مانند سنتو و سيتو نيستند و درسياست خارجي , از سياست عدم تعهد پيروي مي كنند. پيشرو سياست عدم تعهد, نخست هند و يوگسلاوي سابق بودند و سپس كشورهاي مصر و اندونزي و پس از آن بسياري از كشورهاي تازه استقلال يافتهء آسيا و آفريقا به اين گروه پيوستند.(3) گروه 77به گروه كشورهاي عدم تعهّد مي گويند.

(پـاورقي 1.علي گيلاني , ديدگاه سياسي , روزنامه جمهوري اسلامي , شمارهء 6115 سال 22 يكشنبه , 2مرداد 79 ص 16

(پـاورقي 2.داريوش آشوري , دانشنامهء سياسي , ص 230

(پـاورقي 3.همان , ص 259

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.